dat de vooropgestelde resultaten en groei bereikt dankzij gestroomlijnde processen, duidelijke communicatie en gemotiveerde mensen.
Dat is het doel.
Aanbod voor KMO's en Scale Up's
Een gestructureerde organisatie met gestroomlijnde processen, een heldere strategie en duidelijke communicatielijnen. En gemotiveerde medewerkers die exact weten wat er van hen verwacht wordt en hoe ze dit moeten bereiken. Dit zijn duidelijke bedrijfsfundamenten die cruciaal zijn voor productiviteit, groei, motivatie en innovatie.
WHAT YOU SEE IS WHAT YOU GET.
We werken samen rond vijf onmisbare pijlers:
Elk succesvol bedrijf bestaat uit verschillende divisies. Als een van de divisies ontbreekt of niet goed is georganiseerd, heeft dat gevolgen voor de hele bedrijfsvoering.
Een sterk bedrijf heeft zijn structuur en workflows duidelijk gedefinieerd. Dit gaat verder dan de bekende organigrammen: het beschrijft niet alleen de divisies, functies en rapporteringslijnen, maar toont ook de onderlinge verhoudingen tussen de divisies en functies.
Marketing, Sales, HR, Finance en Productie horen o.a. tot de noodzakelijke divisies. Door deze elementen goed in kaart te brengen en logisch te organiseren, creëren we duidelijkheid en overzicht over heel je bedrijf.
Met een totaaloverzicht over je bedrijf, heb je controle over je business.
Een heldere strategie geeft richting aan je bedrijf. Het brengt je doelstellingen, mensen en projecten op één lijn. Zonder strategie gaat je bedrijf alle kanten op en werk je vanuit wat er op je afkomt i.p.v. zelf de koers te bepalen.
Elk goed georganiseerd bedrijf heeft een duidelijk strategisch plan en brengt elke medewerker ervan op de hoogte. Zo weet iedereen precies waar het bedrijf naartoe wil.
Maar een goede strategie gaat verder dan enkel omzet- en productiedoelstellingen. Het definieert de doelstellingen voor elke divisie, het beschrijft de ideale situatie, het plan en concreet beleid om op koers te blijven.
We brengen de strategie van jouw bedrijf in kaart en creëren een plan om jouw doelen te realiseren.
Elke divisie én elke functie is verantwoordelijk voor een of meerdere concrete producten. Of het nu gaat om het finale eindproduct of een subproduct als voorbereiding daarop.
Om ervoor te zorgen dat je medewerkers exact weten wat er van hen verwacht wordt, is het belangrijk om deze producten in kaart te brengen, helder te formuleren en kenbaar te maken
Dit zijn één voor één 'producten'.
Daarnaast heeft elk product zijn eigen standaard creatieproces. Om kwaliteit en voorspelbare resultaten te garanderen, is het noodzakelijk deze processen precies te identificeren. Train je mensen op deze processen en je zal zien dat producten veel sneller, makkelijker en foutloos gehaald zullen worden.
Voeg hier kwantitatieve en kwalitatieve KPI's aan toe, en je hebt meetbare resultaten. Dit geeft je de mogelijkheid om bij te sturen en heel snel te schakelen.
Ik help je de bedrijfsproducten en processen helder te definiëren, te communiceren en meetbaar te maken, zodat je bedrijf een gestroomlijnde machine wordt.
Niets is belangrijker voor je bedrijf dan je medewerkers. Zonder hen, geen bedrijf.
Ik hoef je niet te vertellen hoe belangrijk het is om "de juiste mensen op de juiste plek" te hebben. Maar hoe vind je ze? En hoe zorg je ervoor dat ze gemotiveerd en lang bij je bedrijf willen blijven?
Een goed HR-beleid bestaat uit degelijke HR processen - van aanwerving, onboarding, loonbeleid tot training, motivatie, en groei,...
De kwaliteit van deze processen, bepalen het succes op de lange termijn. Zo hebben studies bv. aangetoond dat - hoe effectiever het onboarding proces van nieuwe medewerkers, hoe minder kans op vroegtijdig vertrek.
Maar elk bedrijf is uniek en vraagt een aanpak die daarbij past.
Daarom analyseren we samen jouw HR-beleid. Wat gaat er goed? Waar liggen de verbeterpunten? We beoordelen de kwaliteit van je huidige HR-processen en optimaliseren ze. Zo ontwikkelen we tevens een praktische strategie die het beheer van je personeel eenvoudig en effectief voor je maakt.
Reken op stevige HR fundamenten en duidelijkheid in je aanpak.
"Afhankelijk van de fase waarin jouw HR beleid zicht bevindt, brengen we je HR afdeling naar een hoger niveau." - Katrien
Het belang van een goede communicatie binnen een bedrijf, kan ik niet genoeg benadrukken. Nochtans loopt het hier nog dikwijls fout.
En zo loopt het mis.
Het doel van goede communicatie is dat je boodschap volledig begrepen wordt. Enkel dan vindt er werkelijke communicatie plaats. Werken aan een duidelijkere communicatiestrategie en algemeen begrip is dan ook een belangrijke pijler binnen mijn aanpak.
Tenslotte wil ik het belang benadrukken van een inspirerende 'why' - de betekenisvolle reden waarom jullie doen wat jullie doen.
Medewerkers willen voelen dat ze belangrijk zijn, dat ze bijdragen aan een groter geheel. Laat hen weten waarom hun functie er wérkelijk toe doet. Het draagt bij aan hùn motivatie en jouw succes.
Ik help je om die inspirerende 'why' te identificeren en uit te dragen.
Snelheid was nooit eerder zo cruciaal. Het is de kracht van je bedrijf.
Duidelijkheid zorgt voor zekerheid.
Stuur me jouw vraag of bericht. En ik contacteer je zo snel mogelijk.
Beste ,
Hartelijk dank voor je bericht!
Ik contacteer je zo snel mogelijk.
Tot binnenkort,
Katrien